Przeprowadzenie warsztatów edukacyjnych z zakresu uzależnień
Znak sprawy OPS.26. 4.2017.EFS
Deszczno, dnia 11.04.2017r.
Postępowanie prowadzone na podstawie art.4 pkt 8 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych o wartości szacunkowej nie przekraczającej równowartości kwoty 30 000,00 euro
Postępowanie w sprawie wyboru wykonawcy zamówienia o wartości nieprzekraczającej od 5 000 do 10 000 euro - § 7 Regulaminu udzielania zamówień publicznych, o wartości nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty, o której mowa w art.4 pkt 8 ustawy PZP w Ośrodku Pomocy Społecznej w Deszcznie.
Zamawiający - Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Strażacka 5; 66-446 Deszczno
Zaprasza do złożenia oferty na usługę:
,,Przeprowadzenie warsztatów edukacyjnych z zakresu uzależnień ”
I. Opis przedmiotu zamówienia
Usługa przeprowadzenia warsztatów edukacyjnych z zakresu uzależnień skierowaną do uczestników projektu pn. ,,Razem możemy więcej” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Priorytetu VII Równowaga społeczna, Działanie 7.1 Programy aktywnej integracji realizowane przez ośrodki pomocy społecznej Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020.
Usługa skierowana do ok. 30 uczestników ( osób bezrobotnych i nieaktywnych zawodowo ) projektu pn. ,,Razem możemy więcej” w tym z problemem uzależnienia i współuzależnienia .
Ilość godzin ( lekcyjnych): 45 ( 3 grupy po 15 godz.)
Zakres warsztatów winien obejmować następującą tematykę:
1. Co to jest uzależnienie
2. Jak można się uzależnić
3. Fazy rozwoju choroby alkoholowej
4. Choroby spowodowane nadużywaniem alkoholu
5. Objawy choroby alkoholowej
6. Testy na uzależnienie/ćwiczenia
7. Co to jest psychoterapia uzależnienia
8. Podstawowe informacje o AA
9. Kluby AA w najbliższej okolicy
Kod CPV 80500000-9 usługi szkoleniowe
Wykonawca realizując zamówienie może stosować te metody lub narzędzia w zakresie których został przeszkolony i posiada wymagane uprawnienia, jeżeli ich stosowanie tego wymaga.
Wykonawca może przy realizacji zamówienia korzystać z opracowanych przez siebie autorskich programów lub wykorzystywać dostępne programy i metody zakupione lub udostępnione przez inne podmioty. Konieczne jest wówczas przestrzeganie praw autorskich lub nabycie uprawnień do ich stosowania w przypadku, gdy takie uprawnienia są wymagane.
II. Termin realizacji zamówienia:
a) Rok 2017
a) Maj – 1 grupa 15 godz.
b) Czerwiec – 1 grupa 15 godz.
b) Rok 2018
a) Luty – 1 grupa 15 godz.
III. Miejsce realizacji zamówienia
Siedziba Ośrodka Pomocy Społecznej ul. Strażacka 5; Deszczno
IV. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny ich spełnienia):
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
Zamawiający uzna za spełniony warunek jeżeli Wykonawca wykaże że dysponuje min. jedną (1) osobą posiadającą wykształcenie wyższe na kierunku psychologia uzupełnione szkoleniami/ kursami /studiami podyplomowymi w zakresie wskazanej usługi potwierdzone odpowiednim dokumentem ( dyplom, certyfikat , licencja itp.),która w okresie ostatnich trzech (3) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonała co najmniej jedną (1) usługę o podobnym charakterze do usługi objętej przedmiotem zamówienia oraz załączy dowody określające czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane
Za usługę podobną Zamawiający uzna: usługę w formie warsztatów/szkoleń/zajęć/spotkań indywidualnych w zakresie uzależnień (1 usługa = 1 umowa min. 30 godz.) skierowaną do osób lub rodzin zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznych wskazanych w Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków EFS i EFRR na lata 2014-2020 oraz załączy dowody określające czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane
Ocena spełnienia warunku na podstawie załącznika nr 2 do zaproszenia - wykaz osób oraz kserokopii dokumentów potwierdzających wykształcenie, metodą graniczna spełnia – nie spełnia.
2) Osoba wskazana do bezpośredniego wykonania przedmiotu zamówienia winna spełniać poniższe warunki:
a) nie jest zatrudniona jednocześnie w instytucji uczestniczącej w realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020 na podstawie stosunku pracy, chyba że nie zachodzi konflikt interesów lub podwójne finansowanie
b) łączne zaangażowanie zawodowe w realizację wszystkich projektów finansowanych z funduszy
strukturalnych i Funduszu Spójności oraz działań finansowanych z innych źródeł i innych
podmiotów nie przekracza 276 godzin miesięcznie *
* z uwzględnieniem ilości godzin zadania na które składana jest oferta
Osoba bezpośrednio wykonująca przedmiot zamówienia zobowiązana będzie do spełnienia warunku określonego w pkt a) i b) w okresie realizacji przedmiotu zamówienia.
Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do zaproszenia
V. Obowiązki wykonawcy
Szczegółowy opis warunków realizacji przedmiotu zamówienia zawarty jest we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do zaproszenia.
VI. Kryteria wyboru oferty:
1.Przy wyborze oferty do realizacji zamówienia Zamawiający będzie kierował się kryterium:
a) Kryterium ,,cena brutto” (za godzinę świadczenia usługi) – 80%
b) Kryterium doświadczenie ( Kd) – 20 %
gdzie podane wyżej wagi procentowe są wagami punktowymi wg zasady: jeden % = jeden punkt
2.Sposób oceny ofert:
a) Kryterium „Cena brutto” – oferta z najniższą ceną uzyska 80,00 pkt, pozostałe oferty proporcjonalnie mniej w skali od 0 - 80,00 pkt.
cena brutto ( za godzinę świadczenia usługi) oferty z najniższą ceną
--------------------------------------------------------------- x 80
cena brutto ( za godzinę świadczenia usługi) oferty ocenianej
b) Kryterium doświadczenie - ocena zostanie dokonana na podstawie załączonego do formularza oferty wykazu osób ( załącznik nr 2) oraz dowód określających, że te usługi zostały wykonane należycie przyznając od 0,00 do 20,00 punktów:
- 1 usługa ( min. 30 godz.) wykonana przez osobę wskazaną do realizacji zamówienia w formie
warsztatów/szkoleń/zajęć/spotkań indywidualnych z zakresu uzależnień (1 usługa = 1
umowa) skierowaną do osób lub rodzin zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem
społecznych wskazanych w Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze
włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków EFS i EFRR na lata
2014-2020 = 0 pkt
- 2 usługi ( łącznie min. 60 godz.) wykonane przez osobę wskazaną do realizacji zamówienia
w formie warsztatów/szkoleń/zajęć/spotkań indywidualnych z zakresu uzależnień (1 usługa
= 1 umowa ) skierowaną do osób lub rodzin zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem
społecznych wskazanych w Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze
włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków EFS i EFRR na lata
2014-2020 = 20 pkt
3.Zamawiający poprawi w ofercie:
1) oczywiste omyłki pisarskie,
2) oczywiste omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z treścią zaproszenia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty
- niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
4. Oferta, która uzyska największą ilość punktów w oparciu o ustalone kryteria zostanie uznana za
najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów.
Realizacja zamówienia zostanie powierzona wykonawcy, który uzyska najwyższą ilość punktów.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do negocjacji ceny przedstawionej w ofercie, jeżeli przewyższy
ona kwotę przewidzianą w budżecie wniosku o dofinansowanie.
VII. Opis ceny
1.Opis sposobu obliczenia ceny:
Zaproponowana cena powinna zawierać wartość usługi:
- netto
- podatek VAT
- brutto
2. Cena podana przez wykonawcę będzie obowiązywała przez okres ważności umowy i nie będzie podlegała waloryzacji w okresie jej trwania
VIII. Miejsce i termin:
1.Miejsce i termin złożenia oferty :
Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Strażacka 5
66-446 Deszczno
w dni robocze: poniedziałek od godziny 7.30 do 17.00; wtorek, środa, czwartek w godzinach: 7.30 do 15.30 , piątek od godz.7.30 do 14.00
lub przesłane drogą pocztową.
2.Ofertę należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do 20.04.2017r. do godz. 14.00 , przy czym terminowość złożenia oferty ocenia się według czasu złożenia oferty w miejscu wskazanym w treści pkt 1.
3.Ofertę należy złożyć w zamkniętym opakowaniu, oznaczonym w następujący sposób:
,,Oferta – warsztaty edukacyjne z zakresu uzależnień”
4.Oferta powinna być sporządzona w formie pisemnej ( na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do zaproszenia) , w języku polskim
5.Oferta winna być podpisana przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy. Jeżeli uprawnienie nie wynika wprost z dokumentu rejestrowego, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo dla osób podpisujących ofertę.
Pełnomocnictwo do reprezentowani wykonawcy należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem notarialnie
6.Oferta otrzymana przez Zamawiającego po terminie podanym powyżej nie będzie uwzględniana przy wyborze oferty.
7. Wykonawca może wprowadzić zmiany do oferty lub wycofać złożoną ofertę przed upływem terminu składania propozycji.
8.Oferta winna zawierać następujące dokumenty:
1) Formularz ofertowy(załącznik nr 1 do zaproszenia)
2) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich wykształcenia oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami ( załącznik nr 2 do zaproszenia)
Do wykazu osób należy:
a) CV osoby wskazanej do realizacji przedmiotu zamówienia wraz z oświadczeniem:
ü Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016r. poz.922) , oraz własnoręcznym podpisem.
b) Kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem dokumentu potwierdzającego kwalifikacje osób/by wskazanej do realizacji przedmiotu zamówienia
c) Oświadczenie osób/by , które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia ( załącznik nr 3
do zaproszenia)
3) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji
działalności gospodarczej, jeśli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia
do ewidencji działalności gospodarczej – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania propozycji ( w przypadku, gdy przedmiot zamówienia będzie
realizowany w ramach prowadzonej działalności gospodarczej)
4) Informację o grupie kapitałowej ( załącznik nr 4 do zaproszenia )
9. Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzenia w toku badania i oceny ofert wiarygodności przedstawionych przez Wykonawców dokumentów, oświadczeń, wykazów, danych i informacji.
IX. Odrzucenie oferty
Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:
a. jej treść nie będzie odpowiadać treści zaproszenia do złożenia oferty
b. będzie niekompletna ( nie będzie zawierała załączników wskazanych w pkt. VIII ppkt.8 )
c. zostanie złożona po terminie
d. zostanie złożona na niewłaściwym formularzu
e. informacje (i oświadczenia) złożone przez Wykonawcę w złożonej ofercie będą nieprawdziwe
X. Wykluczenie wykonawcy
Zamawiający wykluczy wykonawców, którzy:
1) nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu
2) wobec których otwarto likwidację lub ogłoszono upadłość
3) którzy należą do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty ,oferty częściowe, chyba ,że wykażą , że istniejące między nimi powiazania nie prowadza do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia
XI. Unieważnienie postępowania
Zamawiający unieważni postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
1) nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu,
2) cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższy kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej ofert,
3) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć,
4) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
XII. Termin związania ofertą/ zawarcie umowy
1. Termin związania ofertą ustala się na 30 dni.
2. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
XIII. Dodatkowe informacje
1.Osobami uprawnionymi do kontaktów z Wykonawcami są:
1) Monika Nowacka tel. 519 319 561
2) Paulina Borowska tel. 95 7287 659
2. Zawarcie umowy odbędzie się w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego w zawiadomieniu o wyborze najkorzystniejszej oferty.
Załączniki do zaproszenia:
1.Załacznik nr 1 - Formularz ofertowy /pliki/deszczno-ops/pliki/za%C5%82acznik%20nr%201%20-%20formularz%20oferty(6).pdf
2. Załącznik nr 2 - Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich wykształcenia, doświadczenia oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami
/pliki/deszczno-ops/pliki/za%C5%82acznik%20nr%202%20-%20%20wykaz%20osob(6).pdf
3. Załącznik nr 3 - Oświadczenie osób , które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia
/pliki/deszczno-ops/pliki/za%C5%82acznik%20nr%203%20-%20o%C5%9Bwiadczenie(5).pdf
4. Załącznik nr 4 - Informację o grupie kapitałowej
/pliki/deszczno-ops/pliki/Za%C5%82acznik%20nr%204-%20%20Inf_grupa%20kapita%C5%82owa(6).pdf
5. Załącznik nr 5 – Istotne postanowienia umowy
/pliki/deszczno-ops/pliki/zalacznik%20nr%205-%20%20wz%C3%B3r%20umowy(5).pdf