• Ośrodek Pomocy Społecznej
    w Deszcznie

BIP

Znak sprawy: OPS.26.8.2017.EFS
Postępowanie prowadzone na podstawie podsekcji 6.5.2 Zasada konkurencyjności - Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego , Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 o wartości zamówienia przekraczającej 50 tys. złotych netto.

                                                          

ZAPYTANIE OFERTOWE
I. ZAMAWIAJĄCY:
Gmina Deszczno - Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Strażacka 5
66-446 Deszczno
tel.95 7513 642/fax 95 7287 673
e-mail magdalena.slominska@deszczno.pl
www. ops.deszczno,pl
zaprasza do złożenia oferty na:
II. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA:
1.Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia warsztatu/szkolenia z zakresu brukarstwa
( układanie nawierzchni drogowych ) skierowana do uczestników projektu pn. ,, Razem możemy więcej ” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Priorytetu VII Równowaga społeczna, Działanie 7.1 Programy aktywnej integracji realizowane przez ośrodki pomocy społecznej Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020.
Celem warsztatu/szkolenia jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie osób szkolonych do pracy w zawodzie zgodnym z tematyką szkolenia oraz nabycie niezbędnych uprawnień do wykonywania prac będących przedmiotem zamówienia.
Kod CPV: 80400000-8 Usługi edukacji osób dorosłych
2. Ilość osób skierowanych na warsztat : 8-10
3. Zakres warsztatu:
a) Zajęcia teoretyczne ( 10 godzin ):
- zasady BHP i p.poż przy pracach brukarskich
- podstawowe wiadomości o robotach ziemnych
- pomiary przy budowie
- rodzaje podstawowego sprzętu i narzędzi
- materiałoznawstwo: rodzaje bruku i kostki polbrukowej (spoiwa, zaprawy, betony, grunty budowlane,
rodzaje bruku, rodzaje kostki polbrukowej)
b) Zajęcia praktyczne – wykonywanie prac brukarskich ( 90 godzin ):
- przygotowanie podłoża (skucie starej nawierzchni, wykonanie robót ziemnych)
- sposoby układania kostki brukowej
- posługiwanie się sprzętem, narzędziami, maszynami budowlanymi (ubijaki wibracyjne oraz
przecinarki do nawierzchni dróg)
- dokonywanie czynności pomiarowych podczas robót brukarskich
- wykonanie podłoża, podbudowy, podsypek i sprawdzenie szablonem profilu podsypki
- układanie krawężników drogowych i obrzeży chodnikowych
- rozbieranie uszkodzonych bruków i chodników
- układanie nawierzchni z kostki kamiennej na odcinkach prostych, łukach i skrzyżowaniach
- dokonywanie napraw nawierzchni brukowych chodników.
4. Wykonawca realizując zamówienie może stosować te metody lub narzędzia w zakresie których został przeszkolony i posiada wymagane uprawnienia, jeżeli ich stosowanie tego wymaga.
5. Wykonawca może przy realizacji zamówienia korzystać z opracowanych przez siebie autorskich programów lub wykorzystywać dostępne programy i metody zakupione lub udostępnione przez inne podmioty. Konieczne jest wówczas przestrzeganie praw autorskich lub nabycie uprawnień do ich stosowania w przypadku, gdy takie uprawnienia są wymagane.
Szczegółowy opis warunków realizacji przedmiotu zamówienia zawarty jest we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do zapytania.
IV.WYMAGANIA
Przeprowadzenie warsztatu/szkolenia musi być przeprowadzone zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oraz zakończyć się przeprowadzeniem egzaminu końcowego potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji ( w tym także przez inne instytucje zewnętrzne jeżeli jest wymagane do uzyskania uprawnień w danym zakresie)
1) Zakres usługi obejmuje :
a) przeprowadzenie 100 godzin warsztatu/szkolenia z zakresu brukarstwa ( wykładowca - instruktor)
b) dokonanie zakupu/zamówienie materiałów na potrzeby realizacji warsztatu ( koszt materiałów pokrywa Zamawiający)
c) koszt transportu materiałów na potrzeby realizacji warsztatu
d) wywóz odpadów po zakończeniu warsztatów
e) przygotowanie szczegółowego zakresu warsztatu oraz kosztorysu uwzględniającego zakup materiałów
BHP – szkolenie wstępne zgodnie z obowiązującymi przepisami
g) ubezpieczenie uczestników zajęć ( NW)
h) badanie lekarskie uczestników warsztatu
i) zapewnienie sprzętu niezbędnego do przeprowadzenia warsztatów tj. urządzenia, narzędzia itp.
j) zapewnienie odzieży ochronnej dla uczestników warsztatów
k) udokumentowanie przeprowadzonych warsztatów ( lista obecności, prowadzenie dziennika zajęć)
l) sporządzenie dokumentacji fotograficznej z przeprowadzonych zajęć ( zdjęcia porównawcze przed i po wykonaniu prac)
m) przeprowadzenie egzaminu końcowego potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji ( w tym także
przez inne instytucje zewnętrzne jeżeli jest wymagane do uzyskania uprawnień w danym zakresie)
m) wydanie zaświadczeń o ukończeniu warsztatu/ szkolenia zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych ( Dz.U z 2014r. poz. 622)
2) Wykonawca zobowiązany jest do :
a) uzgodnienia z Zamawiającym i przedłożenia harmonogramu warsztatów będących przedmiotem zamówienia.
b) zapewnia i przekazania uczestnikom na własność materiałów szkoleniowych/informacyjnych służących wyłącznie do własnego użytku osobistego każdego uczestnika. Przekazanie uczestnikom materiałów szkoleniowych nie stanowi udzielenia licencji ani przeniesienia autorskich praw majątkowych do tych materiałów.
c) przeprowadzenia oceny prowadzonych warsztatów poprzez przygotowanie i przeprowadzenie ankiety wśród uczestników warsztatów
d) Informowania Zamawiającego o nieobecności uczestnika na warsztatach oraz wszelkich innych informacji mających wpływ na prawidłową realizację przedmiotu zapytania
Dokumentacja prowadzonych warsztatów musi być oznaczona poprzez umieszczenie logo Unii Europejskiej, logo Europejskiego Funduszu Społecznego, RPO Lubuskie 2020 oraz odpowiednich napisów informujących o projekcie.
V. TERMIN i MIEJSCE REALIZACJI ZAMÓWIENIA
1) Termin realizacji : wrzesień - październik 2017r.
2) Miejsce realizacji : woj. lubuskie /Gmina Deszczno - Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Strażacka 5; 66-446
Deszczno
VI. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY ICH SPEŁNIENIA
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) Posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia oraz obowiązującymi przepisami prawa:
Zamawiający uzna za spełniony warunek, jeżeli wykonawca przedstawi Wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzony przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004r. w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych.
Ocena spełnienia warunku na podstawie załączonego do oferty dokumentu potwierdzającego wpis do rejestru instytucji szkoleniowych, metodą graniczną spełnia – nie spełnia.
2) Dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
Zamawiający uzna za spełniony warunek jeżeli Wykonawca wykaże że dysponuje min. jedną (1) osobą posiadającą uprawnienia/kwalifikacje wymagane do przeprowadzenia szkolenia będącego przedmiotem zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie.
Ocena spełnienia warunku na podstawie załącznika nr 2 do zapytania - wykaz osób oraz kserokopii dokumentów potwierdzających wykształcenie, metodą graniczna spełnia – nie spełnia.
3) Osoba wskazana do bezpośredniego wykonania przedmiotu zamówienia winna spełniać poniższe warunki:
a) nie jest zatrudniona jednocześnie w instytucji uczestniczącej w realizacji Regionalnego Programu
Operacyjnego Lubuskie 2020 na podstawie stosunku pracy, chyba że nie zachodzi konflikt interesów
lub podwójne finansowanie
b) łączne zaangażowanie zawodowe w realizację wszystkich projektów finansowanych z funduszy
strukturalnych i Funduszu Spójności oraz działań finansowanych z innych źródeł i innych
podmiotów nie przekracza 276 godzin miesięcznie *
* z uwzględnieniem ilości godzin zadania na które składana jest oferta
Osoba bezpośrednio wykonująca przedmiot zamówienia zobowiązana będzie do spełnienia warunku określonego w pkt a) i b) w okresie realizacji przedmiotu zamówienia.
Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do zapytania ofertowego.
4) Nie są powiązani osobowo i kapitałowo z Zamawiającym.
Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania miedzy Zamawiającym lub osobą upoważnioną do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa lub nie został określony przez IZ w wytycznych programowych,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Ocena spełnienia warunku na podstawie oświadczenia w treści Formularza ofertowego
( załącznik nr 1 do zapytania) - metodą graniczna spełnia – nie spełnia.
VII. KRYTERIA OCENY OFERT OPIS SPOSOBU PRZYZNAWANIA PUNKTACJI ZA SPEŁNIENIE DANEGO KRYTERIUM
1.Kryterium oceny ofert jest :
a) Kryterium ,,cena brutto” (za godzinę świadczenia usługi) – 80%
b) Kryterium ,, termin realizacji” – 20 %
gdzie podane wyżej wagi procentowe są wagami punktowymi wg zasady: jeden % = jeden punkt
2.Sposób oceny ofert:
a) Kryterium „Cena brutto” – oferta z najniższą ceną uzyska 80,00 pkt, pozostałe oferty proporcjonalnie mniej w skali od 0 - 80,00 pkt.

cena brutto ( za godzinę świadczenia usługi) oferty z najniższą ceną
--------------------------------------------------------------- x 80
cena brutto ( za godzinę świadczenia usługi) oferty ocenianej
Koszt realizacji usługi winien uwzględniać pełny zakres kosztów niezbędnych przy realizacji warsztatu /szkolenia ( cena usługi nie obejmuje kosztu zakupu materiałów na potrzeby przeprowadzenia warsztatu /szkolenia). Zamawiający przeznaczy dodatkowe środki na zakup materiałów na potrzeby przeprowadzenia warsztatu/szkolenia po przedstawieniu przez wykonawcę kosztorysu uwzględniającego zakup materiałów.
b) Kryterium „ termin realizacji” – ocenie podlega wskazany przez Wykonawcę termin przeprowadzenia
warsztatu /szkolenia - oferta może otrzymać maksymalnie 20%
- termin realizacji od 11.09.2017r. do 16.10.2017r.– 20 punktów
- termin realizacji od 02.10.2017r. do 31.10.2017r. – 10 punktów
- termin realizacji inny niż wskazany powyżej – 0 punktów
3.Zamawiający poprawi w ofercie:
oczywiste omyłki pisarskie,
oczywiste omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
inne omyłki polegające na niezgodności oferty z treścią zaproszenia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty
- niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.

4. Oferta, która uzyska największą ilość punktów w oparciu o ustalone kryteria zostanie uznana za
najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów.
Realizacja zamówienia zostanie powierzona wykonawcy, który uzyska najwyższą ilość punktów.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do negocjacji ceny przedstawionej w ofercie najkorzystniejszej, jeżeli
przewyższy ona kwotę przewidzianą w budżecie wniosku o dofinansowanie.
VIII. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIE OFERT
1. Miejsce składania ofert:
Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Strażacka 5
66-446 Deszczno
w dni robocze: poniedziałek od godziny 7.30 do 17.00; wtorek, środa, czwartek w godzinach: 7.30 do 15.30 , piątek od godz.7.30 do 14.00
lub przesłane drogą pocztową.
Ofertę należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 24.08.2017r. do godz. 14.00 , przy czym terminowość złożenia oferty ocenia się według czasu złożenia oferty w miejscu wskazanym w treści pkt 1.
2. Oferta powinna być sporządzona w formie pisemnej ( na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania) , w języku polskim
3. Oferta winna być podpisana przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy. Jeżeli uprawnienie nie wynika wprost z dokumentu rejestrowego, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo dla osób podpisujących ofertę.
Pełnomocnictwo do reprezentowani wykonawcy należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej
za zgodność z oryginałem notarialnie
4. Ofertę należy złożyć w zamkniętym opakowaniu, oznaczonym w następujący sposób:
Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Strażacka 5
66-446 Deszczno
,,oferta na realizację warsztatu /szkolenia z zakresu brukarstwa”
Oferta winna zawierać:
1) Formularz Ofertowy (załącznik nr 1 do zapytania)
2) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich wykształcenia niezbędnego do wykonania przedmiotu zamówienia oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami ( załącznik nr 2 do zapytania)
Do wykazu osób należy:
a) Kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem dokumentu potwierdzającego kwalifikacje
osoby wskazanej do realizacji przedmiotu zamówienia
b) Oświadczenie osób , które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia ( załącznik nr 3 do
zapytania )
Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji
działalności gospodarczej, jeśli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do
ewidencji działalności gospodarczej – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert ( w przypadku, gdy przedmiot zapytania będzie realizowany w ramach prowadzonej
działalności gospodarczej)
4) Wpis do rejestru instytucji szkoleniowych, prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze
względu na siedzibę instytucji szkoleniowej
5) Informację o grupie kapitałowej ( załącznik nr 4 do zapytania )
6) Zastrzeżenie nieudostępniania informacji stanowiącej tajemnicę przedsiębiorstwa ( załącznik nr 5 zapytania )
IX. INFORMACJA NA TEMAT ZAKAZU POWIAZAŃ OSOBOWYCH LUB KAPITAŁOWYCH
Wykonawca nie może być powiązany osobowo lub kapitałowo z zamawiającym , z osoba upoważnioną do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa lub nie został określony przez IZ w wytycznych programowych,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Ocena spełnienia warunku na podstawie oświadczenia w treści Formularza ofertowego ( załącznik nr 1 do zaproszenia) - metodą graniczna spełnia – nie spełnia.
X. ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA, KTÓRE ZOSTANĄ WPROWADZONE DO TREŚCI ZAWIERANEJ UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO/ WARUNKI ISTOTNYCH ZMIAN UMOWY ZAWARTEJ W WYNIKU PRZEPROWADZONEGO POSTĘPOWANIA

1. Istotne postanowienia umowy stanowią Załącznik nr 6 do ZAPYTANIA – wzór umowy.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. Zmiany są dopuszczalne, gdy:
ulegnie zmianie stan prawny w zakresie dotyczącym realizowanej umowy, który spowoduje konieczność zmiany sposobu wykonania przedmiotu umowy, przez Wykonawcę;
wystąpią obiektywne niezależnie od woli stron umowy okoliczności skutkujące potrzebą zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy;
zajdzie konieczność ograniczenia zakresu rzeczowego zamówienia na etapie realizacji zamówienia,
3.Dopuszcza się zmianę zapisów umowy, gdy zaistnieje siła wyższa lub inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy lub wprowadzenie tych zmian jest korzystne dla Zamawiającego.
XI. INFORMACJE O PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH UZUPEŁNIAJĄCYCH
Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających
XII. ODRZUCENIE OFERTY
Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:
jej treść nie będzie odpowiadać treści zapytania ofertowego
będzie niekompletna ( tj. nie będzie zawierała dokumentów wskazanych w pkt. VIII ppkt. 6 niniejszego zapytania )
zostanie złożona po terminie
zostanie złożona na niewłaściwym formularzu
informacje (i oświadczenia) złożone przez Wykonawcę w złożonej ofercie będą nieprawdziwe
XIII.WYKLUCZENIE WYKONAWCY
Zamawiający wykluczy wykonawców, którzy:
1) nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu
2) wobec których otwarto likwidację lub ogłoszono upadłość
3) którzy należą do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty ,oferty częściowe, chyba ,że wykażą , że istniejące między nimi powiazania nie prowadza do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia
jest powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym w rozumieniu Zasady konkurencyjności o
której mowa w podsekcji 6.5.3 Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz
Funduszu Spójności na lata 2014-2020
XIV. UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA
Zamawiający unieważni postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu,
cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej ofert,
wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć,
postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
XV.TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ / ZAWARCIE UMOWY
1. Termin związania ofertą ustala się na 30 dni.
2. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
3.Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie, przedłoży Zamawiającemu przed podpisaniem umowy dokument potwierdzający posiadane w okresie realizacji przedmiotu zamówienia ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
na sumę gwarancyjną co najmniej 50 000,00 PLN ( ważną w okresie realizacji przedmiotu zamówienia
W przypadku upływu okresu ubezpieczenia w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć polisę ubezpieczeniową na pozostały okres, nie krótszy niż termin realizacji zamówienia.
Jeżeli z treści Polisy (lub innego dokumentu) nie będzie wynikał fakt jej opłacenia, wykonawca zobowiązany jest dołączyć również dokument potwierdzający opłacenie Polisy OC.
XVI. ZAŁĄCZNIKI
1) Formularz Ofertowy (załącznik nr 1 )
2) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich wykształcenia niezbędnego do wykonania przedmiotu zamówienia oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami ( załącznik nr 2 )
3) Oświadczenie osób , które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia ( załącznik nr 3 )
4) Informacja o grupie kapitałowej ( załącznik nr 4 )
5) Zastrzeżenie nieudostępniania informacji stanowiącej tajemnicę przedsiębiorstwa ( załącznik nr 5 )
6) Wzór umowy ( załącznik nr 6 )
Osobami uprawnionymi do kontaktów z Wykonawcami są:
1) Monika Nowacka tel. 519 319 561
2) Paulina Borowska tel. 95 7287659
  • Fundusze Europejskie
  • BIP
  • Urząd Wojewódzki
  • Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej
  • OPS
  • Gmina Deszczno
  • Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
  • Powiatowy Urząd Pracy
  • Niebieska Linia